Prevezava vodovodnega sistema na Mariborski vodovod in rezultati zadovoljstva odjemalcev pitne vode na območju Orehove, Hotinje vasi in dela Slivnice.
Prevezava vodovodnega sistema na Mariborski vodovod in rezultati zadovoljstva odjemalcev pitne vode na območju Orehove, Hotinje vasi in dela Slivnice.
Vse daljša in pogostejša sušna obdobja vplivajo na naše vodne vire. Zadnjih nekaj let opažamo, da se pretoki izvirov zmanjšujejo. Že v preteklosti smo občasno morali za nemoteno oskrbo s pitno vodo zagotavljati pitno vodo iz vodovodnega sistema, s katerim upravlja Mariborski vodovod. Leta 2012 je bilo porabljene na tem vodovodnem sistemu 99.000 m3, od tega je bilo 31.000 m3 vode dokupljene. Zaradi potrebe po zagotavljanju zadostnih količin pitne vode in nemotene oskrbe s pitno vodo za vse naše občanesmo se na željo občanov, da se ta zadeva uredi, odločili, da se vodovodni sistem Orehova – Hotinja vas preda v upravljanje podjetju Mariborski vodovod.
S prevzemom upravljanja vodovodnega sistema Orehova-Hotinja vas je začel Mariborski vodovod dobavljati vodo iz črpališč Bohova in Dobrovce. Ravno zaradi tega je nastala težava, saj je voda, ki jo dobavlja Mariborski vodovod bolj trda in drugačnega okusa. Prav tako Mariborski vodovod uporablja avtomatske klorirne naprave za zagotavljanje zdravstveno neoporečne vode.
Zaradi pritožb občanov nad kvaliteto vode sta bila sklicana dva sestanka in sicer 9.11.2016 ter 15.12.2016. Sklepi izvedenega sestanka na dan 15.12.2016 so bili sledeči:
- V mesecu marcu 2017 se naredi anketa o zadovoljstvu uporabnikov o pitni vodi.
- Glede na izvedene analize ankete se določijo nadaljnje aktivnosti.
- Upravo se zadolži, da skupaj z Mariborskim Vodovodom in občinami, ki se oskrbujejo z vodo, ki jo črpa Mariborski vodovod pripravijo apel naslovljen na odgovorne inštitucije za saniranje odlagališč v Podravju, ki potencialno ogrožajo vire pitne vode in da skupaj pristopijo k rešitvi problema.
Anketa zadovoljstva odjemalcev pitne vode na območju Orehove, Hotinje vasi in dela Slivnice.
Pri anketi ugotavljamo, da je bilo vrnjenih le 14 % anket in sicer pretežno od ljudi, ki jih moti, da se je izvedel priklop na MB vodovod. Zaradi potrebe po zagotavljanju zadostnih količin pitne vode in nemotene oskrbe s pitno vodo za vse naše občanesmo se na željo občanov, da se ta zadeva uredi, odločili, da se vodovodni sistem Orehova – Hotinja vas preda v upravljanje podjetju Mariborski vodovod.
Potek analize
Konec meseca marca 2017 smo vsem, ki so imeli prijavljen vodovodni priključek na dan 15.9.2016 v Orehovi in Hotinji vasi poslali anketo o zadovoljstvu prebivalcev z oskrbo s pitno vodo v naseljih Orehova in Hotinja vas. Razposlanih je bilo 557 vabil za izpolnitev ankete. Od tega je bilo pravilno izpolnjenih oz. vrnjenih le 14 % anket.
Največ pripomb in največje nezadovoljstvo je bilo nad kvaliteto pitne vode (glej sliko 1). Na vprašanje »Kako ste zadovoljni s kvaliteto pitne vode odkar oskrbo vrši Mariborski vodovod?« je 69 % občanov, ki so pravilno izpolnili anketo oz. vrnili, odgovorilo, da so nezadovoljni. Najbolj pogosta pripomba je bila, da voda smrdi po kloru, da ni za piti in da je veliko vodnega kamna.
Iz rezultatov ankete izhaja, da je 30 % anketirancev je zadovoljnih (ocena 3) z odzivnostjo interventne službe Mariborskega vodovoda (Slika 2) in kar 34 % anketirancev je zelo zadovoljnih (ocena 4) z odnosom zaposlenih na Mariborskem vodovodu na terenu. Večina anketirancev (69%) je nezadovoljna (ocena 1) z deli, opravljenimi tekom intervencij Mariborskega vodovoda (slika 4), kar se tudi odraža v nezaupanju v strokovnost zaposlenih Mariborskega vodovoda (slika 5- 34 % anketirancev je ocenilo strokovnost zaposlenih v Mariborskemu vodovodu z oceno 1).
Glede na analize rezultatov ankete je za občane Orehove in Hotinje vasi je najbolj pereč problem kvaliteta pitne vode. Zakon o zdravstveni ustreznosti živil in izdelkov, ki prihajajo v stik z živili (Uradni list RS, št. 52/00, 42/02 in 47/04 – ZdZPZ) predpisuje izvajanje notranjega nadzora po sistemu HACCP tudi na področju javne oskrbe s pitno vodo, saj je po omenjenem zakonu pitna voda živilo. Zahteve, ki jim mora zadostiti pitna voda predpisuje Pravilnik o pitni vodi (Uradni list RS, št. 19/04, 35/04, 26/06, 92/06, 25/09 in 74/15). Omenjen pravilnik določa zahteve, ki jih mora izpolnjevati pitna voda, z namenom varovanja zdravja ljudi pred škodljivimi učinki zaradi kakršnegakoli onesnaženja pitne vode. Skladno z vpeljanim notranjim nadzorom in HACCP sistemom se vrši redno vzorčenje vode na lokaciji Gostilna Lobnik. Vzorci se jemljejo vsakih 14 dni. Vzorci se jemljejo tako za mikrobiološke preiskave kot tudi za preiskave kemijskih parametrov. V obdobju od 01.01.2017 do 01.05.2017 je zabeležen le 1 neskladen vzorec vode (od skupno odvzetih 9 vzorcev za mikrobiološke preiskave) in sicer zaradi prisotnosti enterokokov. Predmetni vzorec je bil odvzet 07.03.2017. Kontrolni vzorec, ki je bil odvzet 09.03.2017, je bil skladen z določili Pravilnika o pitni vodi.
Kljub navedenemu se pa je potrebno zavedati, da je lahko kakovost pitne vode na vaši pipi odvisna tudi od vašega hišnega omrežje. V ta name je Nacionalni inštitut za javno zdravstvo (NIJZ) pripravil priporočila lastnikom objektov za vzdrževanje hišnega vodovodnega omrežja, ki jih lahko najdete tudi na njihovi spletni strani. NIJZ priporoča, da naj voda na vsaki pipi pred prvo uporabo tega dne teče vsaj 2 minuti (curek naj bo enakomeren, srednje jakosti, debelosti svinčnika) oziroma toliko časa, da se temperatura vode na pipi ustali. Vsaj enkrat krat na 14 dni je treba na vseh pipah sneti in očistiti mrežice ali druge nastavke. Čiščenje pomeni spiranje z vodo, ki teče po tem sistemu in po potrebi odstranjevanje vodnega kamna. Na mestih, kje voda v omrežju zastaja, naj se izvaja tedensko izpiranje do stabilizacije temperature vode. Evidentirati je treba slepe rokave in jih odstraniti. Do takrat je treba enkrat na teden spirati vodo iz slepih rokavov.
Ukrepi za zagotovitev boljše pitne vode
Mariborski vodovod je v letošnjem letu izvedel številne ukrepe, da bi se izboljšajo zadovoljstvo in povrnilo zaupanje občanov v naseljih Orehova in Hotinja vas. Izvedeni ukrepi so sledeči:
- januar 2017 – Hotinjska cesta 38 – interventno popravilo hišnega priključka;
- 02.2017 - Letališka ulica 52 – izpiranje na hidrantu;
- 02.2017 - Nova ulica 15 – izpiranje na hidrantu;
- konec februarja 2017 – zamenjava nadzemnega hidranta (zamrznjen);
- 03.2017 – Mladinska ulica 7 – intervencijsko popravilo priključka;
- april 2017 – intenzivno iskanje napak na omrežju in ureditev kontrolnih merilnega mest (jašek Slivniška cesta);
- konec meseca aprila – spiranje cevovoda LŽ 200 v smeri proti Račam in Cesta na agrarno;
- v začetku meseca maja – prekinitev cevovoda LŽ 200 v smeri proti Račam in ureditev kontrolnega merilnega mesta;
- maj 2017 – ureditev cestnih kap;
- od 08.05.2017 do nadaljnjega - zamenjava vodomerov;
- redno vzdrževanje in tekoče delo: zamenjava dotrajanih ventilov, montaža manjkajočih ventilov,
- redno vzdrževanje in tekoče delo: pregledovanje tesnosti priključkov.
Poleg vsega navedenega Mariborski vodovod za nadaljnjo učinkovito odpravljanje težav in strokovno pomoč Inštitut za okoljevarstvo in senzorje, d.o.o.
Zaključek
Cilj občine Hoče-Slivnice je, da vsem občanom zagotovimo kakovostno pitno vodo v zadostnih količinah. V preteklosti so bili že nekateri deli vodovodnih sistemov predanih v upravljanje Mariborskemu vodovodu in ni bilo nezadovoljstva s strani občanov. Verjamemo, da se bodo stvari uredili in da bo trud Mariborskega vodovoda obrodil sadove.